Ångest

Semestern är snart slut och "börja-jobba-igen-ångesten" börjar komma krypande lite smått. Jag har hunnit med massor under mina semesterveckor men det finns också saker jag inte hunnit med alls. Men njutit har jag iallafall gjort och tur med vädret dessutom. Att det nästan är ett år nu tills nästa gång det blir tal om semester tänker jag inte på. Först väntar den härliga hösten och sen jul-mys.
Haha, vilken kläm-käck optimist jag är! Undrar om detta blogginlägg går som livslögn eller nått för jag vet att det inte är sant mer än för stunden. Om bara några dagar kommer jag vara knäckt över att snart börja jobba och stressad över allt jag inte hann med. Ångesten över att inte ha semester igen förrens om ett år kommer att äta upp mig inifrån. Jag kommer att se på hösten som en regnig och grå transport-sträcka (fast jag gillar hösten, det gör jag) och julen ok, men inte än på länge.
Men idag känns allt bra så just idag ljuger jag inte.

Kommentarer
Postat av: Line

Jamen det är ju för det mesta mysigt och härligt! Det är väl vissa dagar man borde gömma sig men de är rätt få ändå :)

Hösten blir mysig för då får man linda in sig i en pläd och tända ljus överallt, och sen får du ju buss-besök på hösten dessutom ;)

Vintern är ju inte lika mysig, men då är det massa födelsedagar, adventer, pepparkaksbak och god mat i massor som radar upp sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback