Tiden ligger före

Just nu har jag lite svårt att hänga med. Tiden drar iväg och jag hänger inte på ordentligt. Jag känner ingen direkt stress över saker jag ska göra men jag känner stress av att jag inte förstår hur fort tiden går.

Förra lördagen var det kräftskiva med jobbet. En alltid lika rolig tillställning arrangerad av jobbets festfixare nr 1, dvs vår lagerchef. Söndagen var vikt åt ytterdörrsbyte. Hade ingen aning om hur svårt det kunde vara att byta en dörr mot en annan. Någon gång mitt i natten satt dörren, om inte precis där den skulle, så åtminstone så mycket på plats att den iallafall gick att stänga. Jag var väldigt fascinerad av att jag och A, trötta och hungriga, faktist inte blev särskilt sura. En kväll senare i veckan kom det dock. Vi hade varit ute med hundarna ganska sent på kvällen och skulle bara gå in, borsta tänderna och lägga oss... Men vi kom inte in. Plötsligt godkände inte låset nyckeln och vi var utelåsta. Efter en stunds surande och tjaffsande och ryckande och slitande var vi på nått sätt inne igen. Lagomt trötta och lagomt sura. 

Denna helg har hittills bara varit melodikryss och vad mer som väntar vet jag ännu inte riktigt.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Godmorgon! Tack för dina snälla ord om mina bilder på min blogg. Ytterdörrsbyte skulle vi oxå behöva göra, men jag tror vi låter vår snickarMagnus göra det. Mannen och jag har tillsammans renoverat hall en gång och det gör vi inte om. Vi har båda tummen mitt i hand och det slutade med att vi blev sura på varandra. Vi avslutade dock projektet med orden at vi aldrig skulle renovera ihop igen L och det har vi hållit.

Postat av: Line

Men vilken ond dörr!!! Ni får sätta henne på plats på både det ena och det andra sättet tror jag!

Idag när jag lyckats få en ledig dag när jag egentligen skulle jobbat, så har faktist den gått jättelångsamt, men på ett tokbra sätt! Kanske jag som snor timmar av dig i smyg? det vore lite taskigt isåfall!

2008-08-31 @ 19:33:24
URL: http://carowine.blogg.se/
Postat av: Line

Haha ja jag får börja äta kräftor lite oftare så jag får något att sortera ;)

2008-09-10 @ 19:05:02
URL: http://carowine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback